vrijdag 30 maart 2012

Ik zweer bij...

Mijn grootste voorbeeld...

Mama, Papa of Madonna, Lady Gaga  allemaal mensen waar je naar kan opkijken.
Zit jouw grote voorbeeld  hier tussen?
Of zit jouw grote voorbeeld hier tussen? Of zit jouw grote voorbeeld dieper of verder in
het verleden?
Jullie zullen je vast afvragen wie mijn grootste voorbeeld is: Nee jongens het is geen popster, niet mijn ouders. Mijn grote voorbeeld is een lange tijd geleden overleden.
Dit gaan jullie nooit raden dus zal ik het maar verklappen. Mijn grote voorbeeld blijft de profeet Mohammed Vrede Zij Met Hem.
Ja jongens dezelfde profeet die trouwde met een vrouw die 30 jaar ouders, ja dezelfde profeet die geslachtsgemeenschap had met een minderjarig meisje en mee trouwde.
Het was ook dezelfde persoon die iedereen hielp zowel arm als rijk, eerst aan anderen dacht dan pas aan zichzelf.
Zouden jullie tegenwoordig nog als jullie echt honger hadden je laatste euro of voedsel aan iemand die ook honger lijd? Zoals  een arm persoon of zwerver? Nee natuurlijk niet. De wereld is zo individualistisch dat er niet meer word gedacht aan anderen.
Toch probeer ik de ideologie, de aanpak van hem als rode draad door mijn leven te laten leiden.
Hij is mijn grote voorbeeld omdat hij ondanks alle weerstand toch bleef doorgaan en vasthield aan zijn geloof.
Hij werd in een hoekje geduwd, uitgelachen, getreiterd en bleef op zijn beide benen staan. Elke keer als ik mezelf in een benarde situatie bevind denk ik aan de profeet. Wat hij zou doen, dan valt het altijd mee.
Want zeg nu zelf  vroeger waren we collectiever bezig dan nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten