vrijdag 30 maart 2012

Ik zweer bij...




'' mijn overleden vader...''











Wat zeggen jullie als iemand tegen jullie zegt ''Waarnatuu"  Doe normaal! of net als ik " Centraal Statiun''.
Als dit jullie bekend in de oren klinkt dan heb ik 1 woord, 1 fenomeen. Najib Amhali.
Naar mijn inziens de beste cabaretier aller tijden. Heeft deze geweldige cabaretier ook iets waar hij bij zweert, waarin hij gelooft? Zeker weten!
Ja, Ja Dina het is toch een Marokkaan? he is een moslim? dat is toch zijn geloof? Natuurlijk maar tot op een zekere hoogte. Waar die meer waarde aan hecht zijn ze podium rituelen.
Waardoor die elke dag weer goed kan presteren.
Jullie zullen vast denken aan gekke bewegingen. Maar Najib doet daar niet aan. Wat hij wel elke keer doet voordat die opgaat is een schietgebedje, maar niet zomaar een. Hij vraagt om de steun van zijn overleden vader. Raar toch? Ik vind het zelf wel begrijpelijk hij was zijn grote voorbeeld. Het is beter
dan de wodkalime die ervoor elke keer dronk.
Hij doet nu een schietgebedje en daarnaast ook de warming up oefening voetballen.
Want laten we eerlijk zijn een cabaretier onder invloed maakt geen goede indruk. Ik ben blij om te horen dat die zich nu houd aan warming up oefeningen zoals voetballen en schietgebedjes.
Laten we hopen dat we van deze cabaretier nog lang mogen blijven genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten