vrijdag 30 maart 2012

Ik zweer bij..

Jeugdsentiment..

'' Ik moest kloppen want de bel doet het niet'' of  '' Dit moet ik aan de binnenkant van mijn ogen bekijken",  '' Nog 3,   3 minuten voordat ik stop, voordat ik kap voordat ik nok''.
Weet jij waar ik het over heb? Of is dit totaal niet herkenbaar?
Diegene die dit herkennen jullie zijn oud!
Dit jongens en meisjes is pure jeugdsentiment. Hoeveel van jullie stonden op zaterdagochtend vroeg op voor Telekids? '' Pittige Tijden , het leven is een zure bom'' Heerlijk!
Als er iets is waar we toen aan vasthielden was het wel het ritueel van vroeg opstaan om vervolgens Telekids te aanschouwen.
Laten we eerlijk zijn dames, wie wou er niet graag Irene Moors zijn om Carlo Boszhard te kunnen omarmen?
Het hield mij persoonlijk in een fantasiewereld in alles waar ik toen in geloofde. Humor, plezier, vliegende tapijten en oprechte liefde.
Ook werd het geloof in stand gehouden van het verschil tussen man en vrouw. De vrouw werd neergezet als prinses die gered diende te worden, met de man als held.
Dat hadden jullie niet gedacht he? In iedere jeugdserie zit een kern van waarheid van jou geloof, waar je bij zweert dat je het kijkt.
Denk maar over na!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten