vrijdag 30 maart 2012

Ik zweer bij...



Broeken voor 10 euro, T-shirts voor 3 euro, 20 kassa's  voor iedereen wat wils. Weten jullie waar ik het over heb? Nee? Ik zal jullie helpen er zijn maar 3 vestigingen in Nederland. Juist Primark!
Voor diegene die het niet kennen, ga er niet heen als je niet tegen drukte en lage prijzen kan.
Jullie vragen je af wie op dit idee kwam en waarom? Het is namelijk ontstaan uit een....juist ideologie!
De man, ja ik was ook verbaasd, is Arthur Ryan. Naast het grote doel geld verdienen, was zijn ideologie om moderne goedkope modieuze kleding in grote hoeveelheden aan te bieden. Maar dit wel op een maatschappelijk verantwoord manier. Zijn winkel was ook lid van Ethical Trades Initiative.
Ja, Ja Dina maar waarom zijn de kleren, schoenen, tassen zo goedkoop? Dat komt omdat ze in lagelonenland landen worden geproduceerd. Maar wel op een manier dat de omstandigheden mensvriendelijk zijn.
Arthur blijft zich vasthouden aan zijn ideologie. Dit was te merken doordat een tijdje terug in India mensonterende situaties werden getoond in de media die werden gelinkt aan Primark.
Toen Arthur erachter kwam was die geshockt en liet de contracten met die mensen ontbinden.
Dat vond k krachtig van hem. Natuurlijk wil die goedkoop produceren, maar niet in mensonterende situaties.
Hij houd zich stug vast aan zijn ideologie mensen.
Dankzij hem hebben wij winkels waar we modieuze outfits kunnen scoren tegen voordelige prijzen.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, Maar ik zeg Lang Leve Primark.
Arthur Ryan Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten