vrijdag 30 maart 2012

Ik zweer bij..


De zon?!

Heerlijk de zon schijnt na een lange wintertijd. Maar tot mijn verbazing zag ik mensen in korte rokjes, slippers.
Vonden jullie dit ook niet raar? Of was jij stiekem een van deze personen die zich even waande in de zomer? Mensen toch!
Het was maar 15 graden geen 30 graden.
Ik vind dit typisch een ritueel van de Nederlandse gemeenschap die ik ieder jaar zie terugkomen.
Jullie willen graag geloven in de zomer, dat is ook de reden dat jullie elke zonnestraal meepikken voor dat gevoel.
Jullie denken zeker dat ik overdrijf? Kijk maar goed om je heen en dan zien jullie het zelf.
Ik ben een groot voorstander van de zon. Het maakt mij vrolijk en productief.
Maar er is verschil tussen zon en temperatuur. De mensen moeten het vooral zelf weten, maar ik blijf dit Nederlandse verschijnsel raar vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten