vrijdag 2 november 2012

Ik zweer bij.. Shishaa!



Loungebanken, dikke walm rook , en veel jongeren. Ik heb het over de welbekende shishalounges. Zijn jullie daar ooit geweest? Ik wel. Je moet alles geprobeerd hebben toch?
Maar wat zit hierachter? Waarom zweren de jongeren hierbij? Het is niet alleen het samen hangen onder het genoet van een drankje, met op de achtergrond RnB en Arabische klanken. Het belangrijkste is de shishaa oftwel de waterpijp. Met allerlei smaakjes van redbull tot aan appel en ananas. Ik besloot om een paar jongeren vragen te stellen hierover. De meeste jongeren die je hier vind zal je niet verbazen dat zijn allochtonen. Toen ik ze vroeg waarom? '' Het is een chille plek waar we kunnen hangen en kunnen ontspannen en kunnen genieten van shishaa''
Maar is dat niet slecht voor je? " Nee, want er zit een smaakje aan en het is op waterbasis''
Nou jullie begrijpen dat ik het niet geloof, en ben daardoor zelf op zoek gegaan. Lieve mensen een diepe inhalatie van een shisha staat gelijk aan 10 sigaretten en is schadelijker.
Toen ik de jongeren hiermee confronteerde gaven ze aan dat het toch blijven doen maar met mate. Want het is zo ontspannend en gezellig een shishalounge daar blijven wij bij zweren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten