vrijdag 2 november 2012

Ik zweer bij..muziek!

Ja muziek. Wie kan er nou zonder leven? Bij welke muziek zweren jullie? RnB of Hollandse Hits? Er is zoveel keus. Maar hebben jullie er ooit bij nagedacht dat er achter elke genre een ideologie schuilt? Hebben jullie ooit bij nagedacht waarom sommige van jullie niet naar rapmuziek luisteren , maar we naar popmuziek?
Ja persoonlijke voorkeur is een verklaring. Maar hoe ontstaat deze persoonlijke voorkeur? Ik hou van bijvoorbeeld RnB, Rap, Reggeaton en Marokkaanse/Arabische muziek.
Jullie zullen denken ja, ja maar wat heeft  dit te maken met ideologie? Nou dat zal ik jullie uitleggen.
Deze genres hebben eenieder songteksten, waar het liedje over gaat. Je kan je erin vinden of niet. RnB zijn meestal liedjes die gaan over de ups en downs van de liefde en relaties.
Inderdaad zwijmelmuziek, voor de romanticussen zoals ik. De rap gaat over de essentie van het leven, geld maken ups en downs van het leven. Dit is geschikt voor mensen zoals ik die filosofisch zijn ingesteld.
Reggeaton gaat over je laten gaan op de dansvloer op tropische beats. Voor de mensen die houden van opzwepende muziek.
Tot slot is Arabische/ Berberse muziek dat meestal gaat over liefde, trouwen, vaderland en dansen gezien uit Marokkaans perspectief. Omdat ik dat ook ben kan ik mezelf hieraan relateren. Denk er maar over na, waarom luisteren jullie naar de muziek?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten